Als de maskers vallen in 'suburbia' !

Als de dominante, manipulerende Oscar, die een inktzwarte bladzijde in zijn verleden probeert te maskeren, en zijn vals spelende echtgenote Caro met elkaar in botsing komen valt het zorgvuldig opgebouwde kaartenhuis in duigen.
Zodra de personages ingekleurd zijn, ontstaat er een lang volgehouden spanningsboog met knetterende plotelementen en cliffhangers. Net als bij BA Paris vindt de vrouwelijke hoofdpersoon de kracht om boven zichzelf uit te stijgen en een zwakke positie om te buigen in haar voordeel. Caro blijkt toch niet voor een dubbeltje geboren te zijn zoals haar kleinerende vader haar voorhield!
Als je een puntje van kritiek zou willen aanhalen zou je kunnen zeggen dat de thematiek de gebaande paden bewandelt. Veellezers kunnen daar last van hebben. Ook in tijden waarin het thrilleraanbod explosief is gegroeid, is het mogelijk om frisse en leerrijke invalshoeken te bedenken!
Toch ★★★★ voor dit onderhoudende, flink gestoffeerde en grondig uitgewerkte boek!